ketabakmailبلاگ کتابک بازتاب دهنده محتوای کتابک است
ketabakmail
بلاگ کتابک بازتاب دهنده محتوای کتابک است

وقتی زمان ایستاد

سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰ ق.ظ
وقتی زمان ایستاد

وقتی زمان ایستاد

تریستان بوربری یک روز می فهمد همه ی بدبختی هایش از زمان است. این که پدر و مادرش همیشه عجله دارند و به او توجه نمی کنند، خواهرش همیشه او را در موقعیت هایی قرار می دهد که حوصله اش سربرود و مدام منتظر باشد این زمان لعنتی بگذرد. در مدرسه، مجبور است موقعیت های خجالت آوری را تحمل کند که مدام کش می آیند. حتی این که لامپ، همکلاسی شرور و چاقش، اذیتش می کند، همه و همه نشان می دهد مشکل او با زمان است که یا آن قدر که باید طولانی نیست یا آن قدر کش می آید که همه چیز تحمل ناپذیر شود. برای همین آرزو می کند زمان بایستد، همین الان، این را فریاد می زند و همان موقع زمان می ایستد.

ایستادن زمان در خیلی از کتاب ها، فیلم و کارتون هاست. وقتی زمان می ایستد، انگار کسی دکمه ی توقف نمایش یک فیلم را زده باشد، همه سر جایشان میخکوب و ساعت ها متوقف می شوند. اما در این کتاب، وقتی زمان می ایستد، همه چیز هم چنان ادامه دارد و پیش می رود. فقط زمان دیگر خیلی مهم نیست، خیلی عادی پیش می رود، نه کش می آید و نه به سرعت برق می شود. اصلاً زمان اهمیت ندارد. برای هیچ کس و همه چیز خیلی پوچ و بیهوده است. در ادامه ی کتاب، تریستان سعی می کند اوضاع را به حالت قبلی برگرداند و این کار او را به ماجراهای دیگری می کشاند.

گیلمور، نویسنده ی معروف کانادایی، در این کتاب نگاه دیگری به زمان نشان و مفهوم دیگری از آن به دست می دهد که حیف است بچه ها آن را نشناسند.

شناسنامه کتاب:
 
ناشر
آفرینگان
نویسنده
Gillmor, Don, دان گیلمور
آموزگاران و مربیان
  • کتاب های مناسب آموزگاران و مربیان
  • کتاب های مناسب معلمین دبستان
برگردان
  • نسترن ظهیری
خانواده
  • مجموعه نوشته های مناسب برای ۱۰ - ۱۲ سال
فهرست کتاب های ماه
فهرست کتاب های ماه: آذر ۹۵
پدیدآورندگان
  • دان گیلمور
  • سترن ظهیری
 

کتاب وقتی زمان ایستاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بلاگ کتابک بازتاب دهنده محتوای کتابک است