ketabakmailبلاگ کتابک بازتاب دهنده محتوای کتابک است
ketabakmail
بلاگ کتابک بازتاب دهنده محتوای کتابک است

دانشنامه نوزاد و نوپا

دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۲۱ ب.ظ
دانشنامه نوزاد و نوپا

دانشنامه نوزاد و نوپا

«دانشنامه نوزاد و نوپا» با استفاده از تصاویر، نوزادان و نوپایان را با مفاهیم پایه‌ای همچون احساسات، اعضای بدن، رنگ‌ها، جانوران و اعداد آشنا می‌کند.

در «دانشنامه نوزاد و نوپا» با کمک صورتک‌ها با شش حس شادی، غم، تعجب، نگرانی، خستگی و خشم آشنا می‌شوند. با سه عضو بدن، سه رنگ اصلی و اعداد ۱ تا ۵ و پنج جانور آشنا می‌شوند.

افزون بر این در هر تصویر جزئیاتی وجود دارد که امکان گفت و گوی بیشتر یا قصه‌گویی را فراهم می‌کند. فراموش نکنید که هنگام خواندن آن برای کودکتان به هر تصویر اشاره کنید.

در چاپ این دانش‌نامه همانند سایر کتاب‌های مقوایی نوزادان و نوپایان این موسسه، از مقوای بهداشتی ایندربرد با کیفیت و استحکام بالا استفاده کرده است.

 

دانشنامه نوزاد و نوپا

 

درباره پدیدآورندگان «دانشنامه نوزاد و نوپا»:

زهره قایینی یکی از فرهنگیان و مترجمان ایرانی، کارشناس ارشد کتابداری، کارشناس ادبیات کودکان، عضو شورای کتاب کودک و یکی از پایه گذاران موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است. قایینی پس از پایان تحصیلات دانشگاهی در یک دوره زمانی به عنوان آموزگار روستا و سپس به عنوان مترجم در یونیسف ایران کار کرده‌ است.

پیش از همکاری در پژوهش و نگارش مجموعه کتاب‌های مرجع تاریخ ادبیات کودکان ایران مدتی در نشریه‌های گوناگون به نوشتن مقاله، ترجمه و ویراستاری سرگرم بوده و چندین کتاب ترجمه از او منتشر شده‌ است.

در کارگاه‌های سالانه ادبیات کودکان در شورای کتاب کودک، تدریس تاریخ ادبیات کودکان ایران و تصویر در کتاب‌های کودکان را بر عهده دارد. زهره قایینی در گستره ادبیات کودکان در سه حوزه تاریخنگاری، شناخت تصویر و تصویرگری و ترجمه متون تئوریک و داستانی تخصص دارد و آثاری را هم برای کودکان ترجمه کرده است.

مجموعه «اما»، «زمانه صلح»، «صحرا زیستگاه من است»، «پرنده قرمز»، «فراتر از یک رویا» و «همایش پرندگان»، «تصویرگری کتاب‌های کودکان: تاریخ، تعریف، گونه‌ها»، «شناخت از طریق بازی»، «خ‍وان‍دن‌ ب‍ا ن‍وزاد و ن‍وپ‍ا: چ‍گ‍ون‍ه‌ ب‍ه‌ ن‍وزاد و ن‍وپ‍ای‌ خ‍ود ک‍م‍ک‌ ک‍ن‍ی‍م‌ ت‍ا دن‍ی‍ای‌ واژه‌ه‍ارا ک‍ش‍ف‌ ک‍ن‍د؟» از دیگر آثار اوست. او چندین اثر نیز با همکاری افراد دیگر ترجمه کرده است مانند «حقوق کودک را بشناسیم و با آن زندگی کنیم» و «شناخت ادبیات کودک از روزن چشم کودک».

کیوان اکبری کارشناس ارشد تصویرسازی است و تاکنون کتابکهایی مانند «داستانک های خرگوش حکیم»، «داستانک های نخودی»، «نخستین کتابخانه من»، «عینکی برای اژدها»، «لولوپی + ۱: ریاضی آموز ادبی» را تصویرگری کرده است.

 

شناسنامه کتاب:
 
ناشر
مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
نویسنده
زهره قایینی
تصویرگر
  • کیوان اکبری
خانواده
  • مجموعه نوشته های مناسب برای خانواده
  • مجموعه نوشته های مناسب برای ۰ - ۲ سال
فهرست کتاب های ماه
فهرست کتاب های ماه: بهمن ۹۵
پدیدآورندگان
  • زهره قایینی، کیوان اکبری
سال نشر
۱۳۹۵
 
راهنمای کتاب:
 
کلیدواژه:
  • کتاب نوزاد و نوپا
  • کودکان و رشد شناختی
  • کودکان و رشد اجتماعی
  • کودکان و احساسات
  • کودکان و آشنایی با رنگ ها
  • کودکان و آشنایی با اعداد
  • کودکان و آشنایی با جانوران
 

کتاب دانشنامه نوزاد و نوپا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

بلاگ کتابک بازتاب دهنده محتوای کتابک است